Wednesday, July 15, 2009

KHAS UNTUK KAK JA



Kak Ja,

Malam ini ketika maklang belek2 gambar ini, tiba2 teringat nama yang kak ja pernah ciptakan 36 tahun yang lalu. Masihkah yati dan shatirah juga ingat nama ini... NORJASHATIRO

Macam dirancang2, bila hari kenuri itu kita berempat yang masih tinggal dan bergambar dengan faiz n nida. Hanya kita berempat sahaja yang tahu kenapa nama itu tercipta. Mungkin ia menjadi rahsia kita berempat sampai bila2.

Cuba2 lah kak ja tanya yati n shati... depa ingat lagi ka NORJASHATIRO...

Kak ja dah hantar ke baju raya dan kain batik jawa maklang tu ke lubuk kawah. Saja nak meghap kak ja... dua tiga hari lepas paklang dah balik sana pun...biasalah dia mesyuarat, tapi dia balik hari ja. Lagu tu lah paklang, kesibukan dia menyebabkan maklang sukar merancang sesuatu.

Untuk Che Azmi Bidin ada ka kata saya tak ingat dia... sayapun sama kayuh geghek buruk. Tingkatan dua baru saya merasa geghek baru.

Betui juga.. kita kena jumpa cepat sebelum posa sebelum yati pi... mai rumah saya pun boleh. Tak pa saya sanggup jadi tuan rumah. Kak ja mai la sekali...

1 comment:

  1. Saya orang kelima yang tau rahsia tu,
    Norjashatiro tu di ambil sempena mengenang seorang pemuda Jepun kacak yang menjadi rebutan empat gadis Melayu segak !

    Molek juga tu, nanti kita ajak geng 59ers sekali. Kalau 26 Julai elok juga pasai Mazlee ada di KL kenduri anak menakan dia.

    ReplyDelete