Wednesday, October 17, 2012

setahun sudah berlalu. di malam ini didi yg menemani sehingga aku tidur. amat sukar melelapkan mata. didi masukkan surah yasin dlm bb.. aku mendengar dan menghayatinya sehingga tertidur. kerana esok adalah harinya. sepanjang hari ahad... semakin menuju ke petang semakin takut rasanya... seperti menanti kematian yang akan menjelang esok. berdebar, resah, gelisah, takut... hanya Allah yang tahu... keesokannya hanya didi yang menemani hingga pintu OT ditutup...mana abah..? bila pintu tertutup aku juga seperti ditutup... bila sedar samar2 terasa didi dan abah di sisi... sudah petang ya... dan tidur lagi hingga pagi selasa... bila samar2 pagi abah mengusap dahi... kemudian dia hilang...terima kasih Ya Allah kerana kurniakan anak2 yang sangat mengambil berat menjagaku semasa saat kritikal...seterusnya dari icu ke wad.. aku lalui dengan jayanya saat2 getir itu... Ya Allah syukur ku pada Mu kerana memberi aku peluang kedua ini...sabarnya nina merawatku... ayeh n ika.. ami jauh tak perlu diberitahu ketika ini.. biar reda dulu, begitu juga emak... setahun sudah... pedihnya masih terasa kadang2...

No comments:

Post a Comment