Sunday, March 28, 2010

MERENTAS DESA - TASIK TITIWANGSA


piala pusingan dan hamper juara kategori banyak drpd
rumah biru tapi tempat kedua saja untuk keseluruhan



senam seni - warm up... sebelum acara bermula



ceriakan..merah, hijau, kuning, biru



murid mendengar taklimat sebelum acara bermula



ucapan perasmian - Dato' Elli - YDP PIBG





kumpulan guru muda mengetuai senam seni






pk koku keletihan dan berpuas hati dengan acara hari ini...pk1 enterframe...saya


Hari Sabtu 27 mac 2010 acara merentas desa SK Setiawangsa diadakan di Taman Tasik Titiwangsa...meriah. Murid tahap dua sahaja...600 orang drp 1200 terpilih...kelas 1,2 dan 3 lelaki dan perempuan. Hadiah 1 -30 setiap kategori. Sebanyak 180 medal disediakan. Sambutan sangat meriah. Ibu bapa ramai yg hadir...PPD pun terkejut dengan kehadiran ramai ibu bapa. Klimaks nya rumah merah menang ( lebihan mata ), walaupun rumah biru bangga dengan kelebihan juara dan piala pusingan...



Akhir acara gb berbisik pada saya..."ada juga cikgu yang tak berpeluh langsung... duduk tempat teduh ja...sedangkan yang lain bermati-matian..." memang begitulah sikap manusia, ada saja yang hanya jadi pemerhati...takut kerja lebih.




3 comments:

  1. Tahniah.. meriahnye acara tu..kalu ana jadi GB kat sana..huh...tentu syok pasai ana suka bersukan..guru yg ternak lemak tu..piar pi dengan lemak depa....erobik ana sendiri wat..semua guru ikut..depa malu...

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Bukannya senang nak anjur majlis besar mcm ni. Kerjasama dan komited terhadap amanah dikalangan ajk yang dilantik amat penting. Kalau tidak majlis boleh jadi lintang pukang dan berterabur.

    Pemerhati tu biasa sangat dah ... kalau ada sedikit cacat cela majlis mereka ni la tukang hebah dan tukang kutuk. Kalau majlis berjaya mereka tak segan nak menempak , dan kadang2 tu mereka pulak kedepan mcm dia pulak orang penting.

    Apa pun syabas dan tahniah untuk semua yang terlibat dikalangan guru2 dan PIBG.

    Tq

    ReplyDelete
  3. Tahniah dan syabas Mak Lang.Had dok tang tedoh tu pasai mak dia tak bagi main panaih takut itam

    ReplyDelete