Monday, June 22, 2009

you`re not welcome

pernah tak anda pergi ke rumah seseorang yang rapat dengan anda... n... tiba2 die tak terima anda masuk ke rumah. tell me how do you feel...

I come home with tears...

2 comments:

  1. Assalamualaikum Kak CT, siapa yang tak bagi kak ct masuk rumah tu? Ini kes orang yang rapat tapi dah lama terpisah atau orang yang baru rapat dengan kak ct? Saya rasa kalau yang dimaksudkan tu orang yang dulu rapat macam Kak ct dengan Rodiah Bidin atau Jamilah Md Isa masa kita sekolah kat SMJ dulu, anggaplah saja mereka tu tersalah orang kerana tak cam sebab dah 36 tahun tak jumpa.Maaf saja la ya..

    Kalau kes kawan rapat yang selalu kita jumpa tiba-tiba buat perangai macam ni, saya rasa mungkin dia tu termakan fitnah orang terhadap kita. Atau pun kita dah tersalah cakap yang menyinggong perasaannya. Kadang-kadang boleh jadi dia salah tafsir dan berperasangka buruk dengan tingkah laku atau percakapan kita yang dianggap menghina atau menjatuh maruahnya. Kita pun sebenarnya tak tahu yang dia beranggapan begitu. Dalam hal ini saya cadangkan maafkan lah dia..

    Apa kata kalau dia tak terima kita masuk kerumahnya, kita ajak dia masuk kerumah kita. Lepas tu kita jamu dia makan.

    Kalau Kak Ct kelapangan dan kerja sekolah dah habis jemput la masuk kerumah saya di http/www.cbazmi-rushme.blogspot.com atau kat www.bigrace-cbazmi.blogspot.com.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  2. sebenarnya dia malu rumahnya bersepah... tapi saya terkilan. walaupun dia tunaikan juga hajat saya di luar rumah saja...

    ReplyDelete